przepływ

Dla 8kW pc będziesz potrzebował przepływu około 2m3/h. Żeby to zapewnić będziesz musiał dać dużą obiegówkę o podnoszeniu koło 10mWs i przepływie 2m3/h przy tym podnoszeniu. Nie jest to zbyt dobry pomysł... Poszukaj takich i sprawdź jakie mają moce.Spodziewam się, że odpowiedź będzie taka, że glikol można pompować a etanol nie. Po prostu etanol jest "suchy" i nie posiada odpowiednich własności smarnych.Dlaczego chińska ? Może dlatego że składana z podzespołów renomowanej światowej czołówki- tylko żę składana przez chińczyków. Jeśli ceny ,polskich PC' są do przełknięcia ,, to tych chińskich pc są prawie darmo. Ja mam właśnie taką i nie narzekam póki co.Fakt może nie jest bardzo urodziwa , ale też mnie nie straszy.Ani od zewnątrz ani  pogotowie kanalizacyjne Warszawa od wewnątrz, a i koszty eksploatacji do przełknięcia.'
Pamiętajcie też, że samo to, że producent "nie zaleca" używać pompy do czegośtam nie oznacza wcale, że musi się ona popsuć. Jednak jak się popsuje (pompa obiegowa jako oddzielne urządzenie albo część składowa PC) to gwarant ma prawo odmówić bezpłatnej naprawy odpowiednio pompy obiegowej lub PC. Dlatego warto dokładnie sprawdzić na co producent pozwala a na co nie.Ale wiesz co to kontrola jakosci? Wiesz pewnie tez, ze ten sam produkt wychodzacy z jednej fabryki ma rozna jakosc? Sprawa jest tylko w wylapaniu tych dobrych i oklejeniu "znana marka", a te ktore odsiewa sito takiej kontoli sa sprzedawane jako "no name".Opis serii Wilo-Star-RS
Dane techniczne:
Dopuszczalne przetłaczane media (inne media na zapytanie)
Woda grzewcza (zgodnie z VDI 2035) •
Mieszaniny woda-glikol (max1:1);od 20% domieszki należy sprawdzić dane wydajnoƒści pompy•
Dopuszczalny zakres zastosowania
Zakres temperatury przy zastosowaniu w instalacjach HVAC przy max temperaturze
otoczenia +40°C od -10 do +110 °CW cenie samego Atlantica Excelia Tri 11kW ja wykonałem całą instalację PC z podłogówką i jeszcze mi zostało.
Ale jakbym miał doliczyć swój czas poświęcony na dokształcanie a później na wykonanie to tak tanio już by nie było. Jednak ja potraktowałem to nie jak pracę tylko jak przyjemność,hobby. Oczywiście takie podejście do tematu ma swoje plusy. Wiem jakie materiały są wbudowane i że za nie nie przepłaciłem,znam każdy element mojej instalacji i sposób wykonania.
Każdy kto chce wykonać taką instalację musi przyswoić wiedzę ponadprzeciętnego instalatora i wtedy bez problemu może to prawidłowo zaprojektować, skalkulować i wykonać. Nie da się tego zrobić poprzez zadawanie pytań na forum, bo najpierw trzeba mieć jakieś podstawy by móc o czymś dyskutować. To wymaga czasu i chęci. Kto tego niema musi zapłacić firmie i modlić się żeby zadziałało,dużo nie zdarli, i nie było drogie w eksploatacji. To nie jest karmnik dla ptaszków. Nie liczcie że ktoś na odległość wam zaprojektuje , wyceni, a najlepiej zrobi za 2kzł w drugim końcu Polski. Trzeba mieć świadomość tego co chce się zrobić, że ma to służyć bezawaryjnie jako jedna z najważniejszych instalacji naszego domu przez następne kilkadziesiąt lat. Zachęcam do merytorycznej dyskusji a nie p.... o d.... Maryny , trolowaniu i nabijaniu postów.
No to się trochę naczytałeś marketingowego bełkotu http://pogotowie-wodociagowe.pl  .Taki np . copeland ma największą fabrykę sprężarek w chinach i myślisz że copeland w chinach produkuje jedne sprężarki byle jakie a inne super?Jesteś w błędzie, oni tam w chinach produkują sprężarki wszystkie o tej samej jakości , a kto je kupi -czy polak ,czy francuz, czy chińczyk to im zupełnie zwisa.Podobnie jak i innym producentom innych podzespołów w chinach.A jak sobie wyobrażasz fizycznie tą kontrolę jakości podzespołów ,że co siedzi tam w copelandzie w chinach iluś tam amerykanów i sprawdzają te sprężarki?Kontrola jakości to na pewno jest jak w każdej fabryce ale to są chińczycy , oni też umieją to dobrze zrobić/sprawdzić.
I teraz jak z tych podzespołów produkowanych w chinach PC złoży europejczyk to już jest markowa PC, a jak złoży chińczyk to już na pewno szajs.
Jak coś jest zmontowane w chinach to te naklejki już są podrobione?copeland to już nie copeland tylko na pewno podróbka? , sanyo to nie sanyo to podróbka ?
A co to znaczy PC polskiego producenta ? która to część w tej polskiej PC jest jest wyprodukowana w polsce ?(POZA OBUDOWĄ OCZYWIŚCIE) a ile części jest wyprodukowanych w innych krajach? Spójrzmy prawdzie w oczy polscy produceńci PC w porównaniu do fabryk chińskich producentów PC to garażowa produkcja, na bardzo mały procent lokalnego rynku.
Popatrz, mój chińczyk dla przykładu pracuje bezawaryjnie /bezproblemowo drugi sezon , koszta eksploatacyjne nie ustępują tym innym PC ,za które inwestorzy płacili 3-4 razy więcej, a gdyby była bez tej twojej kontroli jakości to raczej już by coś szwankowała.
A bardzo często jest tak że niemal gotowe produkty wyprodukowane w chinach na zamówienie dużych europejskich marek przychodzi do kraju macierzystego , przepakowywana jest kartony (markowe) oklejana jak należy i sprzedawana z co najmniej 10 przebitką , a nie świadomy inwestor cieszy się z markowego zakupu. Tak na ten przykład dzieje się w firmie w której obecnie pracuje(i nie tylko w mojej)
Coraz częściej można się spotkać z tym niby argumentem że markowi producenci mający w chinach fabryki mają tą cudowną kontrolę jakości , i drugi argument akurat prawdziwy to ( akurat mało trafny w Polsce jak widać choćby na forum muratora) to serwis.
Tylko co z tymi markowymi produktami., tych markowych producentów którzy nie mają swoich fabryk w chinach? tak jak np. mój pracodawca?
Jak już pisałem swoją instalację wykonałem jako pierwszą w życiu i nigdy z takim rodzajem robót nie miałem do czynienia.Przygotowywałem się do tego dość długi okres czasu dokształcając się w tym temacie. Najtrudniej było odróżnić wartościowe informacje od bełkotu marketingowego. Każdą informację sprawdzałem kilkakrotnie,przekonując się w 100% w jej rzetelność. Porady okolicznych instalatorów były jak wróżenie z fusów, część z nich nie miała pojęcia o czym mówię.
Jeżeli ktoś faktycznie chce wykonać instalację PC ,,własnymi ręcami" chętnie pomogę.
Ja po prostu wole miec te podzespoly do ktorych sie ktos renomowany przyznaje, niz "takie same" ktore Chinczycy poskladali do kupy i sprzedaja jako PCi. Oczywiscie IMHO, ale ta moja opinia przeklada sie bezposrednio na moje zadowolenie z zakupu i wydanej kasy.
2 sekcje po 300m, to już tylko przepływ przez jedną 1m3/h i podnoszenie koło 2-3mWs, jest to bardzo duża różnica. Roztwor alkoholu etylowego w DZ to jednak bardziej woda niz czysty spiryt.
to z jakim medium ma pracować pompa decyduje o zastosowanym materiale na uszczelnienia,
dlatego, jeżeli już coś, to powinny to być to pompy stosowane przy kolektorach słonecznych,
A odpowiedz Grundfosa jest bardzo malo precyzyjna: "nie są one przystosowane do tłoczenia alkoholi". Glikole to tez alkohole, wiec wg ich stwierdzenia ichnia pompa u mnie na glokolu propylenowym tez pracowac nie powinna.Odpowiedź jest mało precyzyjna, ciekawe, czy na glikol też by tak odpowiedzieli, spytaj na wszelki wypadek. Czy w pytaniu pisałeś o spirytusie, czy o 30% roztworze etanolu ? Do Wilo też pisałeśJa mam 800m rury w glinie, więc moje dz spokojnie wystarczy na ponad 14kw. To, że 11kW działa to nie przypadek. Oczywiście, że należy wszystko odpowiednio dobrać, a nie iść na żywioł.
Kolejna sprawa to układ z sąsiadem. Co będzie, jeśli za 5-10lat sąsiad się zmieni i coś tam będzie chciał kopać ?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

skuteczne

nieruchomości

kopać