kopać

Dom na zboczu. Piaski mam pod domem, cały opad z miesięcy maj-sierpień wsiąkał w piasek (przy budowie). Gruntowy w połowie byłby niżej gdzie może, a nie musi być piachu. Dlatego pytałem o złoże z rurki o długości 600 metrów w kawałku. Jakieś 100-150 metrów niżej mam całoroczne bagienko.
Co robić?Ale ludzie czytajac to uogolnia sobie i zastosuja do kzdego przypadku a to IMHO nie jest do konca poprawne. Pownien dobrac do zapotrzebowania wielkosc DZ, a czy wstawi tam pompe o tej czy innej mocy to juz sprawa drugorzedna. Ma do wyboru pewien zakres mocy urzadzenia od tej minimalnej ktora sugerujesz, az donawet 50-60% wyzszej. Konserwencja bedzie tylko skrocenie dobowego czasu pracy urzadzenia.to bierz gaz na całość,
albo nie bierz go wcale,Dla 8kW pc będziesz  klimatyzacja Wilanów   potrzebował przepływu około 2m3/h. Żeby to zapewnić będziesz musiał dać dużą obiegówkę o podnoszeniu koło 10mWs i przepływie 2m3/h przy tym podnoszeniu. Nie jest to zbyt dobry pomysł... Poszukaj takich i sprawdź jakie mają moce.
2 sekcje po 300m, to już tylko przepływ przez jedną 1m3/h i podnoszenie koło 2-3mWs, jest to bardzo duża różnica.
Kolejna sprawa to układ z sąsiadem. Co będzie, jeśli za 5-10lat sąsiad się zmieni i coś tam będzie chciał kopać ?
inaczej to porażka,300 metrów dalej mam na wysokości mojego parteru w lesie cieki wodne całoroczne. Wody cała masa, W dolinie to oczywiste, ale wyżej to fenomen. Wbijesz łopatę, woda stoi na głębokość sztychu.Zresztą podobno pod nami jest jeden z największych zbiorników z wodą pitną. Szkoda tylko, że będzie wydobywany węgiel. Wszystko może się skończyć.
Mamy masę stawów hodowlanych na wsi. Wszystko z wód podziemnych.
Niestety po mojej stronie jest piasek, studnie niżej.
W sumie liczyłem 400m2 na kolektor. Powinno dać radę (nie mam OZC) dla pompy 7-8kw.
Robić spiralny, czy prosty liniowy?Nie do końca rozumiem Twoje spadki. Z tego co zrozumiałem, dom masz na górce, więc spadek dz będzie w dobrą stronę, rury dz wyjdą w piwnicy pod sufitem ? Jeśli tak, to może się tam uda założyć jakiś trójnik i odpowietrznik ?
jeżeli masz piaski to licz 15 W/m2,
automatycznie powiększy Ci się powierzchnia dolnego źródła,
Ja u siebie zmieniłem z 8kW na 11kW bez jakichkolwiek innych zmian instalacji. Wzrodła trochę delta dz, i znacząco temperatura gz. Temperatura dz jest chyba podobna jak była wcześniej - wcześniej nie miałem takich wykresów jak dziś.
albo napisz maila do Rehau`a i niech Ci policzą , klimatyzator.eu
będziesz wiedział jak samemu zrobić dolne źródło z kolektorów spiralnych, bo sam Helix jest bardzo drogi,
ale oni Ci to wyliczą ile i gdzie umieścić odwierty,
reszta jest do opanowania,
jedna rura o dłgości 600 mb, to nieporozumienie,
Myle sie?
Mam gaz na działce za 2k, mimo tego skłaniam się do pompy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

skuteczne

nieruchomości