taryfa

Jak cena polskiej była by tylko trochę wyższa niż chińskiej też bym taką kupił -zawsze to lepiej popierać nazwijmy to polski przemysł niż obcy.Im więcej zamożnych polaków tym lepiej będzie nawet temu biednemu.Ale przy tych cenach polskich PC , to kupująć ją po prostu odjął bym chleb mojemu dziecku od ust.zapotrzebowanie na ciepło mam 30,5W/m2 wg. OZC
czy jest to poprostu pole które zajmuje jedna spirala ( na 200m to będzie okolo 30sztuk o srednicy 1,8m)?
zakładam że spirale nachodzą na siebie w połowie odległości, i takie pole można pomnożyć x 30?
a więc 30,5W/m2 x 240m2 = 7320W
to daje 7,32kW + CWU
srednio 250W/o
a więc 250W x 6(sztuk) = 1500W = 1,5kW
i dalej: 7,32 + 1,5 = 8,82 kW i to jest policzone na styk
Z tym ostrożnie (z doliczaniem "normowego" zapotrzebowania). Masz jakieś dane na temat zużycie CWU przez swoją rodzinę? Bo ja się przekonałem porównując wyniki różnych osób, że różnice mogą być ogromne a za nimi zapotrzebowanie  klimatyzacja domowa .
a żeby pompa działała więcej w tańszej taryfie to dodaję 25% i wychodzi 11kW
Na screenie nie bylo widac tych 30,5 W/m2 stad moje pytanie.
Policz powierzchnie wykopu w jaki wrzucasz "spiralke" i dodaj po brzegu 0,5m. Bedziesz mial dobre przyblizenie powierzchni kolektora do obliczen. Mozesz przyjac 40W/m2 w swojej glinie, a jak mokra, to bedzie jeszcze "optymistyczniej"
Obliczenia dla spiralnego akurat z powierzchni lepiej robic, bo moze byc mylace z dlugosci rury, ale tak jak wczesniej zakladalismy dla Ciebie pompe 10-11kW (rwxw chyba nawet tyle Ci napisal w ktoryms pocie) to kolektora zakop te 4 petle wg rysynku ktory przedstawiales. (Z gliny mozesz spokojnie zalozyc nawet 40W/m2, ale to w przypadku kolektora liniowego tak mozesz liczyc,). Masz spory zapas przy takiej instalacji, wiec ani grzalek nie uswiadczysz, ani jakiegos znaczacego zuzycia w drogiej taryfie.
co do mocy kolektora to założyłem 20W/m z spiralnego w mojej glinie ( może zbyt optymistycznie? )
3 x 200m = 600 x 20 = 12kW Może wiesz, tylko nie pruj izolacji:
- jakiego typu/jakiej firmy, sprężarka? Wiem o co chodzi. Liniowy dajesz 2 nitki po brzegach jedno metrowego wykopu. Potem metr ziemi i powtórka. W spiralnym zostawiając 4 metry pomiędzy spiralami, zostanie całe 3 niewykorzystane.
-jakiej firmy wymiennik?
- jakie ustawienia są możliwe w sterowniku?
- rozumiem z twojego postu, że pompki zabudowane - jakiej firmy?
dodaje jedną pętlę 200m (na zapas żeby głowa nie bolała - a jak PCi pociągnie na 3 to ta dodatkowa byłaby do REKUDo pompy tak, ale nie do domu. Pompa bedzie pracowala krocej duzo niz jesli mial bys faktyczne potrzebowal takiej 11tki. Jak kolektor do niej bedzie na styk, to masz bezpieczny zapas energii w nim zmagazynowany
Czyli co , mam ci opisać budowę pc gruntowej   http://klimatyzator.eu/klimatyzacja-do-mieszkan/ ? , czy może mam pruć izolacje na sprężarce ,na wymiennikach żeby odczytać tabliczki znamionowe?czy może podać jakie wartości mają np presostaty wysokiego ,niskiego ciśnienia?czy może przesłać instrukcje obsługi sterownika?
Ogólnie mówiąc mam PC 7 kw ,o taka mi była potrzebna do mojego domu, pobiera (sprężarka 1,7 kw +pompki obiegowe) a najważniejszy parametr pracy przychodzi mi na fakturze z ENEA
A jesli chodzi o CWU to teraz dla 3 osob moja PCi pracuje dobow 1h nad tym tematem. Tyle <> pomniejszy Ci sie czas na CO w taniej taryfie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

skuteczne

nieruchomości

kopać